2013. január 8., kedd

Téli álmodozás

Minek is tagadjam, nagyon várom a tavaszt. Tulajdonképpen visszaszámlálásban vagyok, hány napot kell még aludni márciusig. Sajnos sokat.
Viszont legalább van idő a tervezgetésre. Biztos más is ismeri (legalábbis remélem), amikor a kertész kezében a frissen vásárolt növénnyel rohangál egyik sarokból a másikba, hova ültesselek? felkiáltással. Párszor azért én is elkövettem, aminek persze legtöbbször átültetés lett a vége.
Szóval, jelenleg tervezgetek. Álmodozom, hova fogom ültetni az újonnan rendelt növényeket. Bizony, már rendeltem. Ennyi igazán jár. Sőt, nagyon visszafogott voltam, elvégre ősszel (ismét) megígértem magamnak, hogy ennyi, vége, nincs több növény.
Úgyhogy rendeltem két bugás hortenziát a Tündérkertjéből (gyönyörű neve van), ugyanonnan egy szeldelt levelű japán juhart, a Starkl-tól pedig 3 db árvalányhajat, 1 magastörzsű egrest, ez egyébként nem is számít, mivel gyümölcs. Imádom az egrest, úgy, onnan a bokorról enni. Egyébként minden gyümölcs úgy a legfinomabb. Folytatva a sort, rendeltem még egy hétfiúcserjét is,és egy beautiful bride nevű klemátiszt.

Bugás hortenziám már van egy, Winky Pinky néven, de elég árnyékos helyen van. Őt át kell ültetnem naposabb helyre. Az egyik bugás hortenziát, a Vanille fraise nevűt beültetem a gyönyörű, hatalmas, narancssárga virágokat hozó, eléggé terülő habitusú japánbirs és a törpe erdeifenyő közé. A Limelight kimegy hátulra, kerítés mellé, szép napos helyre. A hétfiúcserjének hétvégén keresek helyet, legalábbis megkísérlem. A japán juhart a "Balaton" nevű thuja alá fogom ültetni.

Az elsőként beültetett, kb. ezer négyzetméteres kertrészen nem sokat kívánok változtatni, nem is kellene, mert különben sose nőnek meg a növények. A szokásos ágyások gazolásán (hú de beindultak a kis szemétládák), metszésen és mulcsozáson kívül nem lesz egyéb dolgom. Mellesleg ez sem kevés, ha figyelembe vesszük, hogy három igen termetes hortenzia bokor, és jópár termetes rózsabokor várja a csinosítást.
Viszont a hátul levő, további több mint háromezer négyzetméter! Na, az ám minden kertészek álma!
Szépen eldöntöttem, hogy a nagy-nagy-nagy ágyás egyenlőre üres (dehogy üres, gazos) részeit igénytelen növényekkel fogom kitölteni. Mivel a fák még elég kicsik, így az ágyás kifejezetten napos, töméntelen mennyiségű zsályát, cickafarkot fogok ültetni, borzaskata magból mázsányit fogok kiszórni, és az idén én fogok győzni a gazokkal szemben. A füves részre ültetett fák köré is valamilyen virágmagot fogok szórni, szebb is lesz, meg könnyebben kezelhető.
Igazából nagyon hálás vagyok azért, hogy ekkora kertem lehet, és közelről csodálhatom jónéhány nagyra növő fa kibontakozását, úgymint mocsárciprus, tulipánfa, magyar tölgy, papírkérgű nyír, mamutfenyő, atlaszcédrus, jegenyefenyők, a felsorolás nem teljes. Álmodozom, milyen lesz, ha már nagyok lesznek, az én szemem már látja őket teljes szépségükben, ami másnak egyenlőre ritkásan beültetett marha nagy terület, az az én szememben a létező legszebb arborétum. Hiszen az én kezem munkája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése