2013. május 15., szerda

Előre szólok, ez hosszú lesz!!

Ugyanis sok képet készítettem. Persze ez viszonylagos, mert szinte csak az első ezer négyzetméteren jártam.
Annak ellenére gyönyörűek a növények, hogy nagyon hiányzik a csapadék. Gőzerővel öntözök, de ez azért nem ugyanaz.

Na, nem is lafatyolok tovább, beszéljenek a képek:

Nyílik a viráglonc. Minden kertben ott lenne a helye ennek az igénytelen, ám annál hálásabb, kedves növénynek.


Tegnap este is fújt a szél, bár nem olyan bolond, mint egész hétvégén, meg talán még hétfőn is. Alig lehetett megmaradni a kertben, és a kitett helyeken szabályosan megperzselődött néhány növény levele. Kedves kis mongol hársomat kénytelen voltam kikötni, mert bár eleve mindent úgy ültetek, hogy kissé ferdén, rá a szélre, de nem sok kell neki, hogy ellenkező irányba nyomja őket.


Édes kis bimbócskák vannak a mongol hárson, olyan kíváncsi vagyok, milyen lesz virágzásban! Biztos nagyon szép!


A Karl Fuchs deodár cédrus igen szép tempóban növöget. Már egész látványos fácska.



Ezen a közeli képen sokkal jobban látszik a gyönyörű hamvas kék színe. Persze mindig estefelé fényképezek, és a lemenő nap sugarai másképp világítják meg a növényeket.


Na mégegyszer törpe-orgona, most már teljes virágzásban, bódító illatfelhőket bocsátva ki.


Ez pedig a Miss Kim törpe-orgona, három is van belőle egymás mellett, leírhatatlanul parfümös illata van.



Nos, be is léptünk az első udvarrészre, a kép messze nem adja vissza sajnos, milyen hatalmas lett a vérmogyoró.Egész egyszerűen gyönyörű az idén.


Kitaláljátok-e mi ez? Bizony, császárfa virága. Miért nem a virágpompában álló fát fényképezem? Azért mert ez az ELSŐ virága, azt is a legfelő csúcson hozza. Igaziból alig-alig észrevehető. De az illata! Az fenséges. A fűben találtam, és úgy megörültem neki, mint a gyerek a régvárt ajándéknak. Remélem, innentől minden évben virágozni fog már.



Muskotály zsálya, két vagy három évvel ezelőtt kaptam pár darabot Anyósomtól, azóta szépen elszaporodott az én kertemben is. Gyönyörűek a hatalmas hamvas levelei, és a virágzása is látványos. Meglehetősen nagyra nő, úgyhogy helyet kell neki biztosítani.

Tricolor orvosi zsálya, szinte szőnyegszerűen elszaporodott, nagy örömömre. Elég kavicsos helyre került, az Egon Schiele rózsa lábához.


tricolor zsálya és gólyaorr párosítás, mondhatnám, hogy így terveztem, de ez nem teljesen igaz, összenőttek. A természet néha nagyobb kertész, mint mi magunk.
Egyébként mondanom sem kell talán, hogy a saját képeimet használom a számítógépen háttérképnek. Most éppen ezt, valami fantasztikusan mutat kinagyítva.


Klemátisz futja be a hatalmas bokorrá fejlődött (tudom, itt nem látszik) sudárzsályát.


Citromfű, macskamentával párosítva. Magról vetettem, azért vigyázni kell vele, mert elég hamar úgy gondolja, ő az úr a kertben.


Többfelé is van már, ezt már meg is gyérítettem, így is hatalmas "bokor".


Az idén tavasszal rendelt cassiopé hortenzia virágbimbókkal. Gyönyörű vagy kicsi drágám!


A nőszirmok is kezdik bontogatni a szirmaikat, ez pl. pirosnak vettem. Tavaly még nem is virágzott, idén úgy de úgy vártam, mert még soha nem láttam piros színű nőszirmot. Úgy látom, egy ideig nem is fogok, merthogy ez sem az lesz. Mindegy, azért megtartom!





Ezekből a rózsaszínűekből többfelé is van ültetve, teljesen lenyűgözött a színe.


Pillangó levendula. Drága Lychnis, ha esetleg olvasol, most már bizton állíthatom, hogy kint telelt a drága. Még csak nem is takartam, bár amikor hideg volt, akkor nem látszott ki a hó alól.


Kék gólyaorr, sajnos nem örökzöld, de így is szép.


Pillangó levendula közelről. Nem utolsó látvány, ugye?





Őt azért, mert már olyan régen fényképeztem. Pedig aztán tud pózolni, olyan mint egy igazi balerina, kecses, büszke és erős.


Ezüstfenyő iselii fastigiata, gyönyörű ezüst hajtásokkal.



Oszlopos arany? tiszafa. Néha elbizonytalanodom, mert csak az új hajtásai sárgák. Viszont gyönyörű az egész növény, az biztos. (Mi a két leggyakrabban használt szó a blogon? A gyönyörű és az imádom. )



Nandina, japánszentfa, új bordó levelekkel. Minden évben valamennyit visszafagy, de aztán szépen helyrejön.



Bristol ruby rózsalonc, még nincs teljesen kinyílva, de már nem sok kell neki.



A levendulák is rajtra készen állnak


Ez a gólyaorr örökzöld, és nagyon szépen tud terjedni. Már ha a Szofi kutyánk hagyja. Sajnos nagyon sok helyen kifeküdte a kis mocsok, de remélem helyrejönnek. Itt egy kicsit jobban árnyékban van, úgyhogy mégcsak bimbós. Lassan átszövi a levendulát.



Egyenlőre úgy néz ki, hogy az acer p. crimson king jól érzi magát a neki kijelölt helyen.


Itt már több napocska éri a gólyaorrt, ki is virágzott szépen.



Gyönyörűen kibújtak a kaméleon virágok, itt néha már be kell avatkoznom a kaméleon-gólyaorr-macskamenta hármasba. Viszont a gaznak nincs esélye.



Fehér virágú gaura, díszgyertya. Nagyon megszerettem őt is, úgyhogy négy bokor is van már belőle. A lábainál egy kobold hasal, csak levágtam a fejét a fényképezésnél, ugyanis nem ő volt a lényeg.



Még mindig ugyanaz az egyébként elég aprócska ágyás, kaméleon-virág és palástfű együttes. Mindegyiket csak egyszer kell megvenni, igen jól szaporodnak.



Az Eden Rose telis-tele bimbóval, káprázatos lesz, az biztos. Nálam még nem nyílnak a rózsák, kell nekik pár nap.



Örökzöld magnólia új levelei.


Orbáncfű, vele annyiban vigyázni kell, hogy baromira tud terjeszkedni. Évről-évre nagyobb bokor lesz belőle, és ezt kezdő kertész koromban valahogy figyelmen kívül hagytam. Van olyan kertrész ahol ez nem akadály, sőt, ebben az ágyásban viszont már kordában kell tartanom.


A gold-reef rózsák elképesztő dús bokrot alkotnak az idén is, ezt elég érdekesen, hosszúkás alakban kellett megmetszenem, hogy a járdán el tudjunk férni mellette. Lara kutya véletlenül került a képre, vagy talán mégsem, mivel mindenhova kísér.


Nőddögélnek a datolyaszilvák, hmm, de finom is lesz!



Blue bird hortenzia is tele van bimbóval. Szeretem a hortenziákat, most már egész sok van belőlük.



Ékszerborbolya. Ahol nem lehet juhart ültetni, ott a vörös színt azért kiváltja ám, igénytelen, csak napra kerüljön az a lényeg.


Palástfű, kissé elnyomta a nőszirmokat.



A liliomok közül kikandikáló mikrofonfej az évelő pipacs egyik bimbója.



Olyan hatalmasra nőttek a liliomok, hogy ez a kis gém alig látszik ki közülük.



Az imrbricata pendula finoman szólva is szellős "árnyékában" minden évben hatalmas bokor lesz az évelő pipacs. Tele van bimbóval, ám a kecses virágok nagyon kényesek a időjárásra, szél-eső igen könnyen letöri.


Kicsit körbejárjuk a sziklakertnek aligha nevezhető, de olyasmi virágágyást. Bristol ruby rózsalonc másik oldalról.



Ebben az ágyásban is takarja a talajt a kaméleon virág és a palástfű.


Az orvosi zsálya is nagy kedvenc



Még mindig ugyanott vagyunk, nem véletlenül ilyen buja ez az ágyás, kis helyen sok növénnyel.
A kaporlevelű pünkösdi rózsa kinyílt, de alig látszik ki a többi növény közül. Ráadásul a különösfű is beindult, mint a csuda.



Életemet és véremet kockáztatva kissé beléptem az ágyásba, hogy közelebbről látszódjon a pünkösdi rózsa. Remélem, nem tapostam le semmit.


Japán szentfa, különösfű, palástfű, kaporlevelű bazsarózsa, orvosi zsálya, évelő díszpipacs él teljes összhangban és boldogságban az imbricata pendula h.ciprus függönyszerűen leomló ágai alatt.


Klemátisz Beautifoul Bridge, lábánál palástfűvel. Hatalmas bimbókat hozott, idén tavasszal ültettem.



A madonna liliomok is szépen növekednek, nagyon szép páros a levendulával.




Nagyon szomorú vagyok, elfelejtettem ennek a rózsának a nevét, pedig nem ezt érdemli! A starkltól rendeltem 4-5 éve, minden évben gyönyörű, egészséges lombozata van, tömvetelt, hatalmas, lilás-rózsaszín virágai, amik nagyon erősen illatosak. A lábánál orvosi zsálya, szinte körbeveszi a rózsát.



A mai séta végére értünk, az utolsó képen a ziziphus jujaba fácska van. Minden évben virágzik, de eddig termést nem hozott, pedig nagyon jó lenne megkóstolni. Viszont olyan igénytelen, egyáltalán nem fagyérzékeny, szárazságtűrő, karcsú habitusa lesz, és szép a levélzete.

Remélem, mindenkinek tudtam neki tetszőt mutatni, és nem volt hiábavaló ezt a hosszú sétát megtenni.

Jövök máskor is!


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, mint mindig! Én is most vettem két kis tő orvosi zsályát (azt hiszem). Hány éves koruktól virágoznak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem már az idén is virágozni fog, ha véletlenül nem, akkor jövőre biztosan. Amilyen szép, olyan hálás növény.

      Törlés
  2. Neked nagyon jó fekvésű kerted lehet, hogy az a levendula így áttelelt! A színes zsálya is bizonyítja, mert sok helyen az sem marad meg. Meg a japán szentfa. Úgyhogy, megpróbálkozhatsz olyan növényekkel is, amik nem teljesen télállók. Pl. Agapanthus.

    VálaszTörlés
  3. Fogalmazzunk úgy, hogy vannak a kertemnek védett részei. Sokat jelent pl. egy örökzöld védőfal.

    Ejnye, ahelyett hogy visszafognál, még további növényvásárlásra biztatsz? Amikor nem is kell biztatni? Egyébként rögtön meg is néztem, mit ajánlottál, nagyon szép, úgyhogy bármi lehetséges.

    VálaszTörlés